Welkom!

Deel je kennis met anderen in deze Flashgemeenschap!
Aanmelden / registreren
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan?
Wachtwoord vergeten?

| Zoek | FAQ

Alle forums
 1. Flash Gerelateerde Software
 Simpel flash programma

Auteur Vorige topic Topic Volgende topic  
M. Terlouw
Professional

Netherlands
90 berichten
Gepost - 11 May 2003 :  11:45:15  Bekijk profiel van gebruiker  Reageren met citaat
Ik ben op zoek naar een programma waar je supersimpel via wizards en inserts en wat gegevens invullen een mooie flash homepage kan bouwen.
Iemand misschien nog ideeŽn??
Ik ben na een jaar nog steeds een newbie en ik ben nog niet beter geworden met flash omdat het allemaal veel te ingewikkeld is en omdat ik het niet zo erg begrijp.

Flashgirl 

Moderator

Netherlands
709 berichten
Gepost - 11 May 2003 :  12:37:20  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek Flashgirl's homepage  Reageren met citaat
Hallo Experagous!

Er zijn heel veel programma's die heel simpel zijn en toch leuke Flash effecten of buttons kunnen genereren. Ik noem er een paar:

Swish
Koolmoves
Coffeecup Firestarter
Album Creator
Flash Website Builder
A4Flash
Etcetera...

Zoek maar eens op google of Tucows... Of in onze eigen software sectie.

Alleen denk ik dat zo'n programma vrij gauw gaat vervelen, omdat je creatieve mogelijkheden meteen nogal worden beperkt. Zelf vind ik daarom Flash juist makkelijker. Als je iets bedenkt IS het meestal ook mogelijk, en dat is bij dit soort programma's vaak niet het geval... De basis van Flash is niet moeilijk, en met die basis kun je al heel veel leuke dingen maken. Ook complete websites. Koop anders een keer een leuk Flash boek of de ComputerArts (een keer in de zoveel tijd hebben ze een Flash special met allerlei niet al te ingewikkelde tutorials).
Maar als je binnen enkele minuten een leuk menuutje wilt genereren, en je vindt het niet erg om aan een beetje standaard ontwerpjes / functies / animaties vast te zitten, kan zo'n programma misschien handig zijn...

Groetjes van
Flashgirl

Gewijzigd door - Flashgirl op 11 May 2003 12:52:05Ga naar bovenkant pagina

Jeroen Lodder

Guru

Spain
1323 berichten
Gepost - 12 May 2003 :  18:53:17  Bekijk profiel van gebruiker  Bezoek Zifnab's homepage  Stuur Zifnab een ICQ bericht  Reageren met citaat
Experagous... eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit iets anders dan flash gebruikt om iets in flash te maken (behalve plaatjes in PS of Fireworks en ooit een hele tijd geleden nog Swish), en merk gewoon dat de enige manier dat voor MIJ werkt is echt keihard meteen het diepe einde in duiken... ik heb nooit die tuts van FlashMX zelf gezien en door elke keer als ik een klein deeltje door heb meteen 10 andere er bij te pakken waar ik geen flauw idee van heb en dan door domweg keiharde koppigheid (en veel vragen hier) er achter komen hoe't allemaal werkt enzo leer ik wat... anders zat ik nu waarschijnlijk nog met "uhmm.. hoe doe ik een motion-tween?" en dergelijke te klooien...

Maarja... iedereen z'n eigen manier he... sommige mensen leren alleen door keihard boeken te blokken.. kan ik dan weer echt niet...

Maaruhhh... gewoon als een ideetje, kijk eens op www.bit-101.com of www.levitated.net en DL een flatje of twee van die er wat simpeler uitzien dat je wel leuk lijken, en probeer die dan naar je eigen wensen aan te passen beetje bij beetje... ga dan gewoon heel rustig door de Flash hulp enzo heen bladeren en als iets niet lukt of doet hartstikke raar, vraag je't gewoon effe hier op FF... op die manier leer je meteen ook de basis dingen terwijl je ook eenecht werkend begrip krijgt van hoe alles met elkaar samenhangt en hoe/wat/waar 't moet...

tenminste... als je echt actionscript wilt leren (want dat geef ik wel toe, van de dingen die NIET met AS te maken hebben in Flash heb ik dan ook echt geen flauw benul, zoals alle teken-tools enzo)...

Ik hoop dat ik nog wat vraagjes van je in het AS forum zal zien de komende tijd...

Look at the world through the eyes of a child. See it as it really is.
Think Creative.
Think Different.
Ga naar bovenkant pagina

Ga naar:
Snitz Forums 2000